Hvordan legge inn produkter

Ved å velge Produkter i Admin-menyen til venstre åpnes Products- siden og viser listen over eksisterende produkter, som brukeren enkelt kan søke etter, sortere eller filtrere etter produkttype.

Å legge til produkter er en enkel prosess. Ved å klikke på "Legg til produkt"-knappen åpnes en pop-up for å angi et produktnavn og velge produkttype som "Hovedprodukt, tilbehør eller salgsprodukt".

Etter å ha valgt produktnavn og type, vil du bli ført til produktsiden som lar deg legge inn produktinformasjon som: beskrivelse, tilegne produktet kategorier, multimedia (inkludert bilder og video), tilhørende tilbehør og salgsvarer, tilhørende aktiviteter m.m.

  • Beskrivelse – Beskriv produktet ditt. Denne teksten vises på produktsiden under fanen "Om produktet".
  • Bruksområder - Beskrivelse av aktiviteter som er relevante for dette produktet, som vises på produktsiden i fanen "Bruksområder".
  • Flere detaljer - Flere tekniske detaljer kan gis om produktet, som vil være synlig under produktsiden "Detaljer".
  • Publisert / Inaktiv - Publisering av et produkt vil inkludere det på den aktive nettsiden. Hvis du setter den til Inaktiv, skjules den for offentlige brukere. Produktet kan fortsatt sees med "see live" knappen av admin-brukere inne på selve produktet.
  • Kategorier – Produktkategorier fungerer som filtre for sluttbrukeren på siden Handle produkter (liste). Flere kategorier kan tilordnes til ett produkt.
  • Søkbare tagger - Tags er ord eller kombinasjoner av ord som vil bli brukt av søkefunksjonen på Shop-siden.
  • Display Priority - Display Priority brukes til å sortere produkter når de vises til sluttbrukeren på nettsiden. For eksempel kan et mer populært produkt gis høyere prioritet og få en plassering mot toppen av listen.
  • Kjøpstid - Dette feltet representerer antall dager som trengs for å kjøpe en annen produkt (inventar) for det samme produktet. Dette kan være nyttig i tilfelle virtuelle produkter brukes. Virtuelle varer har lagerbeholdning som kan bestilles på forhånd av brukere, men som ennå ikke er kjøpt. Derfor, i løpet av kjøpsperioden, er de ikke tilgjengelige for bestilling, men blir tilgjengelige for tiden etter den perioden.

Merk: Når du har endret litt tekst, vil du se en knapp "Lagre endringer" som du må trykke på for å lagre endringer av tekst.

Det nylig lagt til produktet vil se slik ut på nettstedet:

Merk: En første rød melding som indikerer at produktet ikke er tilgjengelig, vises først, inntil lagervarer vil bli fylt ut for dette produktet.

  • Legg først til hovedprodukter som vanlig (i henhold til brukerhåndboken vedlagt, kapittel 8)
  • Legg til varianter (en etter en) for hvert hovedprodukt (hvis det er behov for det i form av størrelse, farge m.m).
    • Legg til et nytt tilbehør fra Products > "ADD PRODUCT"-knappen (med produkttype = Accessory).
      • Sett navn til f.eks. “W Medium”
      • Kopier teksten i bruksområdene: #bike_size#
      • Legg til kategorier (f.eks. Sykler).
      • Angi kanaler og plasseringer > Kryss av: Hent i butikk - Butikk hver time - Stedsnavn (etter behov).
      • Legg til en pris med startdato i dag og sluttdato slutten av året, med pris 0 / depositum 0.
      • Sett som aktiv (øverst til høyre).
    • Tilordne dette tilbehøret til hovedproduktet:
      • Produkter > Hovedproduktside (sykkel) > Tilbehørsseksjon > Legg til en post for hver variant > Sett type = Anbefalt, status = Aktiv > Bekreft
  • Legg til lagerbeholdning
    • Legg til lagerbeholdning for de ulike variantene laget ovenfor.
      • Gå til Inventory > Klikk Accessories (øverst til høyre) > Søk etter «W Medium»-størrelse > Legg til varer (stedet skal ha «(Hourly)» i navnet, status = Aktiv, type = Faktisk).
      • Bruk clone-knappen (til høyre på linjen) for å gjøre flere oppføringer.
    • Legg til lagerbeholdning for hovedprodukter
      • Gå til Inventar > Klikk Hovedprodukter > Søk og klikk på nødvendig sykkel-produkt > Legg til varer (stedet skal ha "(Hourly)" i navnet, status = Aktiv, type = Faktisk).
      • Klon linjen for å gjøre flere oppføringer (summen av varer i hver variant, som hvis du har 2 små og 3 mellomstore størrelser i Ålesund, bør det være 5 varer for hovedproduktet i Ålesund).

Still need help? Contact Us Contact Us