Ordre - kategorier og statuser

I denne artikkelen vil vi gå gjennom ulike funksjoner og statuser slik at du som administrator kan ta full nytte av verktøyet inne på Sharefox.  Merk: Denne artikkelen viser kun til funksjonaliteter som er tilgjengelig for deg som administrator.

Kategorier

  • På bildet over kan vi se 10 ulike kategoriseringer som systemet utfører automatisk ved opprettelse / mottagelse av nye ordre. Her er deres betydning:
    • REF: Her vil du finne unike referansenummer for ulike ordre slik at du kan skille mellom ulike ordre til enhver tid.
    • CREATED: Her vil du finne opprettelsesdatoen til ordren.
    • CUSTOMER: Her vil du finne navnet til kunden som har lagt inn bestillingen.
    • PRODUCTS: Her vil du finne utleid produkt for ordren.
    • START TIME: Her vil du finne startdatoen for ulike ordre. Merk: START TIME sier noe om kundens ønskede leieperiode og kan derfor ikke sammenlignes med CREATED som sier noe om når denne spesifikke ordren ble opprettet.
    • END TIME: Her vil du finne sluttdatoen for leieforholdet for ulike ordre.
    • DISTRIBUTION: Om din virksomhet har flere lokasjoner tilgjengelig for kunden å velge mellom vil den utvalgte lokasjonen som kunden har valgt bli fremvist under denne seksjonen. 
    • STATUS: Her vil du finne statusen til ulike ordre som kommer inn. Her er 3 av de mest relevante statusene du vil kunne se:
      • BOOKED: Bestillingen har gått gjennom og produktet er nå booket for valgt tidsperiode.
      • CLOSED: Produktet er levert tilbake og bestillingen anses nå som "ferdig".
      • CANCELLED: Bestillingen er kansellert av admin.
    • DELIVERY STATUS: Her vil du kunne se blant annet om produktet er utlevert / levert tilbake m.m. Merk: Du kan lese videre om DELIVERY STATUS under Status i denne artikkelen.
    • PRICE: Her vil du finne det totale beløpet for ordren.

Status

Sharefox tilbyr ulike hjelpemidler inne på ordresiden slik at du som administrator kan opprettholde god kontroll av dine ordre. Under vil vi gå gjennom de tre viktigste statusoppdateringene for deg som administrator etter å ha mottatt en bestilling. Merk: Disse statusoppdateringene er ikke pålagt å gjøre for ordre. Disse statusoppdateringene er der for å gi deg som administrator og dine medarbeidere en bedre forståelse over ordrens vei.

  • På bildet over kan vi se 3 ulike statusoppdatering der du som administrator kan ta nytte av.
    • INVENTORY ID: Om du har flere typer av samme produkt på inventory, men med forskjellig ID kan du enkelt delegere riktig produkt ID til denne bestillingen. Om det ikke har noe å si om denne kunden får den ene eller den andre kan du bare la denne statusen bli slik som den opprinnelig er.
      • Eksempel 1: Ola har 2 lastebiler med henger. Det er ingen forskjell på dem så Ola velger derfor å ikke gjøre noe med denne statusen.
      • Eksempel 2: Ola har 2 lastebiler med henger. Begge har samme pris, men den ene er litt større enn den andre, og kunden trenger å laste en del varer og trenger den største lastebilen for den opprinnelig prisen. Ola velger derfor å delegere den største lastebilen til denne ordren ved å velge riktig Inventory ID.
    • ITEM STATUS: Med denne statusoppdateringen kan du gjøre følgende for å opprettholde kontrollen over dine ordre før og etter fullført handel med kunden. Under kan du se de ulike valgene fra nedtrekksmenyen:
      • PACKED: Om det er flere medarbeidere som tar i bruk og kontrollerer inngående ordre så vil denne statusoppdateringen være til hjelp slik at enhver person vet hvordan det ligger an med den spesifikke bestillingen.
      • CHECKED OK: Denne statusoppdateringen bør tas i bruk etter endt leieforhold med kunden. Ved å velge checked ok vil du mest sannsynlig si at produktet er innlevert til riktig tid og uten noe form for skader.
      • CHECKED DIRTY: Denne statusoppdateringen bør tas i bruk etter endt leieforhold med kunden. Ved å velge checked dirty vil du mest sannsynlig si at produktet er innlevert, men ikke i forhold til deres retningslinjer som i dette tilfellet vil være renhold. Du vil derfor ta i bruk deres rettighet til å trekke fra kundens depositum som konsekvens av dette i ettertid. Les mer om depositum her.
      • CHECKED DAMAGED: Denne statusoppdateringen bør tas i bruk etter endt leieforhold med kunden. Ved å velge checked damaged vil du mest sannsynlig si at produktet er innlevert, men skadet under leieforholdet. Du vil derfor ta i bruk deres rettighet til å trekke fra kundens depositum som konsekvens av dette i ettertid. Les mer om depositum her.
      • CHECKED MISSING: Denne statusoppdateringen bør tas i bruk etter endt leieforhold med kunden. Ved å velge checked missing viser du til at det er noe som mangler ved dette produktet eller selve produktet. Du vil derfor ta i bruk deres rettighet til å trekke fra kundens depositum som konsekvens av dette i ettertid. Les mer om depositum her.
      • CANCELLED: Velg denne statusoppdateringen om kunden ombestemmer seg eller ikke ønsker et produkt i en ordre.
    • DELIVERY STATUS: Med statusoppdateringene under delivery status vil du og dine medarbeidere kunne holde følge på hva som skjer med det spesifikke produktet til enhver tid. Under kan du se de ulike valgene fra nedtrekksmenyen:
      • IN PREPARATION: Denne statusoppdateringen kan brukes når man er i prosessen ved å klargjøre leireproduktet for kunden. Ved å ta i bruk en slik statusoppdatering vil du kunne holde alle medarbeidere oppdatert på leieforholdets situasjon.
      • READY FOR TRANSPORT: Denne statusoppdateringen kan brukes når produktet er klar for transport.
      • IN TRANSPORT OUT: Denne statusoppdateringen kan brukes når produktet transpoteres til kunden.
      • READY PICKUP: Denne statusoppdateringen kan brukes når produktet er klar for henting.
      • PICKED UP: Denne statusoppdateringen kan brukes når produktet er hentet / mottatt av kunden.
      • RETURNED: Denne statusoppdateringen kan brukes når produktet er returnert av kunden.
      • IN TRANSPORT RETURN: Denne statusoppdateringen kan brukes når produktet transpoteres tilbake fra kunden.
      • READY FOR CHECKING: Denne statusoppdateringen kan brukes når produktet er innlevert og er klar for sjekk.
      • CHECKED: Denne statusoppdateringen kan brukes når produktet er innlevert og sjekket.
      • CLOSED: Denne statusoppdateringen kan brukes når produktets leieforhold er endt.

Still need help? Contact Us Contact Us