Tips in Tripletex setup (Norwegian)

Q. Jeg får feilmelding om at kundenummeret allerede er i bruk når jeg prøver å opprette en ny kunde


Dette kan skje hvis du har satt på automatisk tildeling av kundenummer under Kunde > Innstillinger. Både Kunder og leverandører deler nummerserier.


Du må da endre på nummerserien så numrene ikke kolliderer, eller skru av automatisk generering av kundenummer.


Mer info hos Tripletex

https://hjelp.tripletex.no/hc/no/articles/23433018139793-Jeg-f%C3%A5r-feilmelding-om-at-kundenummeret-allerede-er-i-bruk-n%C3%A5r-jeg-pr%C3%B8ver-%C3%A5-opprette-en-ny-kunde


Slik endrer du nummerserie i Tripletex for nye kunder

https://hjelp.tripletex.no/hc/no/articles/19912812001937-Hvordan-endrer-jeg-innstillinger-for-nye-kunder-leverand%C3%B8rer



Q: Det opprettes ny kunde i Tripletex, selv om kunden ligger der fra før.

Sharefox sjekker om kunden eksisterer ved å sjekke opp organisasjonsnummer (bedrifter) eller epost (privat). Hvis kunden ikke eksisterer så opprettes ny kunde automatisk av Sharefox.


Sjekk derfor om eksisterende kunde ligger med identisk organisasjonsnummer eller epost i Tripletex. Oppdater ved behov informasjonen på kundekortet i Tripletex.

Still need help? Contact Us Contact Us