Slik endrer du stedsegenskaper(navn, koordinater)

Kanalfunksjonen lar deg administrere leveringskanalene og lokasjonsegenskapene for hvert sted butikken din har konfigurert.

Du har muligheten til å justere:

  • Grunnleggende informasjon om lokasjonen, som navn, adresse og kartkoordinater.
  • Ytterligere beskrivelser som er nyttige for brukerne dine (valgfritt) med tips som «for å leie utenom åpningstidene ring <telefonnummer>».
  • Innstillinger for kartlegging av stedsbeholdning (f.eks. to steder som deler samme beholdning).
  • Stedets åpningskalender og hente- og returtider.
  • Visningsalternativer for brukere i tilfelle bedriften din har flere beliggenheter, f.eks. stedssortering, gruppering (f.eks. i regioner), visuelle ikoner for separate leveringskanaler (f.eks. hjemlevering).
  • Hvor kan jeg se lokasjonene som er konfigurert for butikken min?

    For å se de konfigurerte stedene dine, gå til Admin Settings Channels

    En liste over steder som allerede er forhåndskonfigurert for butikken din vil vises

    Du kan bruke penn-knappene til å redigere kanalnivå eller beliggenhetsnivå-egenskaper.

    Merk: Butikken din leveres forhåndskonfigurert med et sett med lokasjoner. Hvis du ønsker å legge til nye lokasjoner, vennligst kontakt Customer Success-teamet.

    Hvordan justerer jeg grunnleggende informasjon om min butikks lokasjon?

    Klikk på et bestemt sted for å oppdatere egenskapene som navn, adresse eller kartkoordinater.

    • Display name: Dette vil være det synlige navnet besøkende i nettbutikken vil se.
    • Map coordinates: For å sette opp kartkoordinater anbefaler vi å bruke en karttjeneste som Google Maps for å identifisere en kartplassering, og kopiere og lim inn breddegrad-lengdegradsverdiene (separert med komma). Dette vil plassere posisjonen din på kartet som er synlig i nettbutikken din (når kartalternativet er aktivert). Her kan du lese hvordan du finner dine kartkoordinater.

    Hvordan justere kalender og hente- og returtider?

    For å oppdatere din beliggenhet-åpningskalender, vennligst les mer her.

    For å oppdatere dine hente- og returtider for leie, vennligst les mer her.

    Stedsbeholdning

    I tilfelle bedriften din har flere beliggenheter i nærheten av hverandre, er det mulig å tildele én beholdning for flere steder, men som standard har hvert sted sin egen beholdning.

    Hvis du deaktiverer dette alternativet, kan du velge beholdning fra andre beliggenheter.

    Hvordan konfigurerer jeg ekstra beskrivelser for lokasjoner eller kanalene mine?

    Det er to sett med beskrivelser som kan settes opp for å være synlig for kundene din i nettbutikken: én beskrivelse på kanalnivå og én beskrivelse på beliggenhetsnivå:

    • Channel level description (mest vanlig): vises før brukeren velger en beliggenhet. Du kan angi en egendefinert tekst ved å klikke på penn-ikonet ved siden av kanalnavnet:

    Beskrivelsen vil bli vist til brukeren i bestillingsprosessen:

    • Location level description (valgfritt): vises etter at brukeren har valgt en beliggenhet. Du kan angi en egendefinert verdi i Description på Location-siden:

    Beskrivelsen vil bli vist til brukeren som følger:

    Merk: i tilfelle hvor du har en bedrift med bare en beliggenheten vil den resulterende effekten være svært lik.

    Still need help? Contact Us Contact Us