Hva er buffertider og hvordan oppdaterer du dem?

Buffertider representerer spesifikk sikkerhetsreservasjonstid mellom bestillingene dine. Denne tiden legges til enten før eller etter en booking-reservasjonsperiode og vil være usynlig for sluttbrukeren når en bestilling er foretatt. En buffer-tid gjør at det ikke blir mulig for andre kunder å booke i denne tiden, og utgjør en sikkerhetsmargin, så man f.eks. er helt sikker på at den forrige kunden har levert tilbake produktet, før den neste kunden kommer for å leie det.

Buffertider kan være to typer:

       Lead time: en tidsperiode som er reservert før bestillingen faktisk starter. Dette kan være nyttig i tilfelle det er nødvendig med forberedelser for produktet eller tjenesten som tilbys (f.eks. pakketid, transporttid).

       Lag time: en tidsperiode reservert etter at bestillingen avsluttes. Kan være nyttig for ordreavslutningsprosesser som verifikasjoner, rengjøring osv.

For å angi buffertid for en av bedriftslokasjonene dine, velg først lokasjonen din i AdminInnstillingerKanaler

Fra Buffertid-delen og oppdater innstillingene for Lead Time eller Lag Time.

Merk: Buffertidene tas også i betraktning når du sjekker tilgjengelighet for en ny innkommende ordre.

Still need help? Contact Us Contact Us