Følg kundereisen med Google Tag Manager

Google Tag Manager hjelper deg med å spore hva brukere gjør på din Sharefox-nettside. Dette inkluderer når de kjøper noe, logger inn, registrerer seg, eller fyller ut 'Kontakt Oss'-skjemaet. Nedenfor finner du en enkel forklaring på hvilken informasjon som samles inn for hver av disse handlingene.


Hvordan aktiverer jeg GTM-integrasjonen??

Når du har satt opp GTM på din side sender du en mail til support@sharefox.no for å sette opp GTM på nettstedet.


Her er en enkel oversikt over hvilken type informasjon som sendes til Google Tag Manager for hver handling:

  1. Når noen kjøper noe:
    • Handlingen kalles 'purchase'.
    • Den samler inn data som brukerens ID, e-post, telefonnummer, om de er en privat bruker eller et selskap, valutaen som brukes (som NOK), nettsidens adresse, detaljer om kjøpet, og mer.


  2. Når noen logger inn:
    • Handlingen kalles 'login'.
    • Den samler informasjon som brukerens ID, deres type (privat eller firma), valuta, nettsidens adresse, og hvordan de logget inn (som med passord, Google, eller BankID).


  3. Når noen registrerer seg:
    • Dette er kjent som 'sign_up'-handlingen.
    • Den samler inn lignende informasjon som login-handlingen, som brukerens ID, type, valuta, og metoden brukt for registrering.


  4. Når noen fyller ut kontaktformularet:
    • Kalt 'contact_form'-handlingen.
    • Den samler brukerens ID, type, nettsidens adresse, og emnet de valgte på skjemaet.


Her kan du se en detaljert beskrivelse av datastrukturen som er tilgjengelig for hver type hendelse.:


  1. Kjøpshendelse

Hendelsesnavn: 'purchase'

  • user_id
  • e-post
  • telefon
  • brukertype ('privat', 'firma')
  • valuta (eks: 'NOK')
  • original_plassering (nettsteds-URL)
  • hendelse ('purchase')
  • e-handeltransaksjons_id (ordre id)
    • verdi (totalpris for ordre)
    • skatt (verdi av skatt på ordren)
    • kupong (kupongkode)
    • betalings_type ('Kort', 'Faktura', osv.)
    • rabattverdi (kupongverdi)
    • depositumverdi
    • varer
      • varenavn (produktnavn)
      • varekategori (produkttype: 'hovedprodukt', 'tilbehør', 'forbruksvare')
      • pris
      • mengde
      • leielengde (Utleielengde i dager)
      • vare_mva (Varens MVA-verdi)
      • tilhørighet (Utleverings hentested)

  1. Innloggingshendelse

Hendelsesnavn: 'login'

  • user_id
  • brukertype ('privat', 'firma')
  • valuta (eks: 'NOK')
  • original_plassering (nettsteds-URL)
  • hendelse ('login')
  • metode ('Passord', 'Google', 'BankID')

  1. Registreringshendelse

Hendelsesnavn: 'sign_up'

  • user_idbruker_type ('privat', 'firma')
  • valuta (eks: 'NOK')
  • original_plassering (nettsteds-URL)
  • hendelse ('sign_up')
  • metode ('Passord', 'Google', 'BankID')

  1. Kontaktskjema

Hendelsesnavn: 'contact_form'

  • user_idbrukertype ('privat', 'firma'
  • )valuta (eks: 'NOK')
  • original_plassering (nettsteds-URL)
  • hendelse ('contact_form')
  • emne (Emne valgt på kontaktskjema)

Relatert lenke: https://tagmanager.google.com

Still need help? Contact Us Contact Us