Hvordan håndtere drop-in ordre?

Steg 1

  • Logg inn på admin.
  • Gå inn på ordremodulen i admin.
  • Klikk på "Create Order" knappen øverst til høyre.

Steg 2

  • Finn riktig kunde fra kunderegistret under "eksisterende kunde" hvis kunden allerede er registrert. Hvis kunden ikke er forhåndsregistrert så må du registrere kunden under "registrer ny kunde".

Merk: Over den grønne pilen vil du i tillegg ha muligheten til å opprette en ordre uten å måtte registrere en kunde, men denne funksjonen blir som oftest brukt til admin-brukere som ønsker å gjøre et produkt utilgjengelig for en viss periode.

Steg 3

  • Velg det ønskede produktet.
  • Velg location, start date, time, end date, time.
  • Klikk deretter på ADD- knappen og fortsett videre til kassen.
    • Merk: Hvis valgt produkt har ulike varianter så må man velge minst 1 variant for å kunne gå videre.

Steg 4

  • Legg inn nødvendig kundeinformasjon.
  • Velg betalingsmåte.
  • Påse at valgt dato og tider som er valgt stemmer og klikk deretter på "Book".

Self service

Som et alternativ kan man la kunden gjøre deler av bestillingen selv som selvbetjening via webshop. En pc/nettbrett gjøres tilgjengelig i lokalet for å hjelpe kunden gjennom en registrering. Kunden må da ha kredittkort og eventuelt tilgjengelig BankID for å bekrefte. Da kan man gå gjennom bestillingen sammen med kunden og neste gang er han kjent med digitale bestillinger og kan også bestille hjemmefra neste gang. 


Eksempel på hvor man velger betalingsopsjon kasse

Still need help? Contact Us Contact Us