Hvordan administrere hente- og returtider?

Hva er hente- og returtider?

Hente- og returtidene definerer alternativene kundene dine har for å starte (eller avslutte) leie, for eksempel "mellom 9:00 og 21:00 hver 1. time" og er definert globalt for stedet ditt. Det valgte tidspunktet blir en del av din "leveringskontrakt" med kunden.

  • Det kan være lurt å definere egendefinerte hentetider (kl. 9:00 og 15:00) med tilpassede returtider (kl. 8:00 og 14:00) i tilfelle det fungerer bedre for bedriften din.

Hvor kan jeg administrere mine hente- og returtider?

Velg først lokasjonen du vil administrere, fra Admin ▸ Settings ▸ Channels

Finn seksjonen Pickup and Return Times for den lokasjonen

Hvordan legge til eller oppdatere alternativer for henting-returtid?

Klikk på Add Time-knappen for å legge til en ny hente-/returtid

Du vil få opp et sett med alternativer for den nye tidsregistreringen.

  • Event: Velg enten Henting eller Retur, avhengig av hva du vil definere
  • Starting: Starttiden for når det er mulig for henting (retur)
  • Ending: Sluttiden for når det er mulig for henting (retur)
  • Type: Dette gir deg et sett med alternativer for hentemønsteret du ønsker å velge:

o   Every 1 hour: Brukere vil se hentetider tilgjengelig hver time.

o   Every 2h / 30 min / 15 min: Tidsalternativer vil respektere valgt mønster.

o   Specific time: Bruk dette alternativet hvis du ønsker tilpassede hentetid(er) i løpet av dagen (ikke noe mønster), for eksempel henting "kl. 9:00", "kl. 14:00" osv.

o   Interval: Bruk dette alternativet for avtaler ved bredere tidsrom, egnet for hjemlevering eller andre forretningssituasjoner.

  •      Cutoff Time: Minimumstidskrav til nærmeste tilgjengelige leie (i minutter). For eksempel betyr en 60-minutters sperretid at en leie som starter kl. 14.00 kun kan bookes senest kl. 13.00 samme dag.

For å oppdatere oppføringene dine klikker du bare på en rad eller bruker penn-knappen på høyre side.

Ekstra merknad:

Det er mulig å deaktivere filtrering av returtider etter åpningstider i tilfelle du opererer med et selvbetjent sted som støtter direkte returer. I dette tilfellet er det bare å deaktivere knappen "Link return times to opening hours ".

Hva er forskjellen mellom åpningstider og hente- og returtider, og hvordan samhandler de?

Hente- og returtidene definerer alternativene kundene dine har for å starte (eller avslutte) leien, for eksempel "mellom 9:00 og 21:00 hver 1. time" og er definert globalt for lokasjonene dine. Det valgte tidspunktet blir en del av din "leveringskontrakten" med brukeren.

Åpningstidene overstyrer hente og retur og er definert for hver spesifikke dato i kalenderen din og vil fungere som et filter på toppen av alternativene for henting og retur, og sikrer at du ikke trenger å betjene kunder når butikken din er stengt.


Eksempler: 

  • Stenge utleiebedriften for vedlikehold eller på helligdager på bestemte datoer (f.eks. 23. oktober 2022).
  •  Administrer lørdager eller helger i bestemte måneder av året.
  • Utvidelse av åpningstidene ved spesielle anledninger.

Still need help? Contact Us Contact Us