Hvordan behandle en ordre?

Denne artikkelen beskriver hvordan du håndterer en enkel ordre på en ryddig og effektiv måte. Artikkelen omtaler ordre som ikke krever noen spesielle handlinger som f.eks håndtering av forsinkelser eller skader, ekstra gebyr, etc. og herunder får du tips om hvordan du behandler og lukker disse ordrene på en effektiv måte.

  • Håndter en ordre med 2-3 klikk
  • For ordre med flere utleieprodukter, så kan du markere alle produkter samtidig som PickedUp (hentet) eller Returned (returnert)
  • Send automatiserte eller tilpassede meldinger (for eksempel angående henting og/eller retur) til kunden, med ett klikk

Hvordan fungerer det?

Steg 1: Brukeren legger inn en online-bestilling eller man oppretter en manuell bestilling fra admin systemet 
Steg 2: Forbered bestillingen på valgfri måte

  • Forbered produkter, sett varestatus til pakket og leveringsstatus til klar for henting

  • Skriv ut etiketter for å merke hver levering

  • Skriv ut pakkelisten og legg den fysisk ved bestillingen din

  • Hvis virksomheten din krever det, alloker spesifikke individnummer til ordren

Steg 3 og/eller 4: Henting eller retur

  • Du kan valgfritt velge å registrere henting eller retur eller begge deler
  • Trykk på handlingsknappen Henting eller retur øverst til høyre på bestillingssiden for å starte prosessen

    Velg enten alle leveranser (forhåndsvalgt) eller noen leveranser i bestillingen


    Merk: Hvis leveranser er gruppert (på grunn av samme datoer, sted og navn), kan du også velge hele gruppen

  • Fullfør handlingen Henting, Retur eller Retur og Lukk på det nye vinduet som kommer opp

  • Linjen vil vise antall valgte leveranser
  • Du kan også sende e-post til kunden for å bekrefte henting eller returhandling
  • Korriger eventuelt tidsstempel for henting eller levering hendelsen (standard vil være gjeldende tid)
  • Retur og lukk handling: Du kan også lukke hele bestillingen med ett klikk hvis alle leveranser er valgt, det er ingen varer merket som skadet og det er ingen depositum som skal frigis
  • En bekreftelsespopup vil be deg om å bekrefte handlingen
     

Still need help? Contact Us Contact Us