Regnskapsfil (Generelt)
Introduksjon
Etter at en ordre er opprettet i regnskapssystemet, inkludert dens betaling, kan betalingen matches med transaksjonsrapporten fra Nets, Stripe, etc.
Opprettelse av regnskapsfil
Filen kan opprettes fra Reports-menyen i Sharefox Admin. Brukeren velger en periode og kan velge å inkludere bestillinger betalt med en faktura eller ikke. For å opprette den generelle regnskapsfilen velg "Generelt" under Type-feltet.
Parametere
Inkluder bestillinger med betalingsmetode Faktura: Brukeren kan velge å inkludere bestillinger betalt via faktura. Siden det er mulig å opprette fakturaer gjennom våre integrasjoner med (Tripletex, PowerOffice med flere) for bestillinger med betalingsmetode Faktura fra Sharefox kan disse bestillingene allerede eksistere i regnskapssystemet. Slike bestillinger bør utelukkes for å unngå doble oppføringer for samme bestilling.
Oppsett og viktige merknader knyttet til kartlegging av produkter
En rekke tilordninger er tilgjengelige for å forenkle import av regnskapsfil til ditt regnskapssystem. Dette oppsettet bør ideelt sett gjøres sammen med regnskapsfører for optimal forberedelse av dataene.
Kartlegging av produkter
Det er mulig å lage tilpasset kartlegging fra et hvilket som helst utvalg av Sharefox-produkter til en eller flere kategorier av produkter i regnskapssystemet. Det er viktig at mva satt på produktkategorien i regnskap vil være den samme som mva satt på tilsvarende produkter i Sharefox.
For hver kategori kan to slike felt Product Number in Accounting og Product-ID in Accounting defineres på oppsett siden som finnes under Admin > Integrasjoner > Regnskap.
Kartlegging av betalingsmåter
Betalingsmåten kan være forskjellig for hver bestilling, og kan generelt omfatte:
- Kort: online bestillinger gjort gjennom Sharefox Shop-applikasjonen.
- Kasse: for bestillinger betalt gjennom et POS-system, betaling i kontanter, når en kunde kjøper/leier noe i en fysisk butikk.
- Faktura / faktura: for bestillinger som skal betales med faktura.
- Andre tilpassede betalingsmetoder satt opp for butikken din i samarbeid med vår support.
Det er mulig å kartlegge betalingstyper som kobler Sharefox-betalingsmetoder, med dine individuelle betalingstype-ID-er i regnskapssystemet ditt for å lette databehandlingen.
Endre bestillinger i Sharefox
Det er mulig å gjøre oppdateringer, endring og sletting av bestillinger i Sharefox. Enhver slik endring vil utløse en endringsordre, som betyr en ny ordre, koblet til den opprinnelige, med endringen. Ved å legge til et produkt i en ordre, eller endre leietidspunktet for en ordre, vil endringsordren inneholde differansen mellom det nye ordrebeløpet og det gamle.
Ubetalte eller delvis betalte bestillinger
Bestillinger som ikke betales direkte via Sharefox, slik som Admin-ordrer opprettet med betalingsmetode Kasse eller Faktura, vil måtte håndteres som sådan av en regnskapsfører når/hvis noen betaling mottas.