Hvordan be om spesifikk informasjon fra kunder

Når du leier ut spesifikke produkter til brukerne dine, kan det være lurt å stille spesifikke spørsmål som kan hjelpe deg med å forberede produktene før de leveres. For eksempel:

  • I en vintersport butikk kan det være lurt å be om brukerens høyde og vekt, for å forberede skibindinger m.m. før kunden kommer for å hente produktet.
  • Du kan spørre kundens preferanser for å forberede visse produkter (f.eks. smøring og vinkel for snowboard).
  • Du kan tilpasse hvert produkt ved å koble det til brukerens navn.
  • Du kan be om nødvendig informasjon, for eksempel brukstillatelser på spesifikke varer.
  • Spørsmål kan enten være obligatoriske eller valgfrie.
  • Spørsmål kan slås av og på, defineres på produkt-nivå og lagres som maler for gjenbruk på flere produkter.

Hvordan blir brukeropplevelsen i nettbutikken?

Avhengig av produktet kan brukeren bli bedt om ekstra informasjon på ett av følgende to steder gjennom kundereisen:

  • Spør på tidspunktet for å legge et produkt i handlekurven.
  • Spurte på tidspunktet for å legge et produkt i handlekurven.
Lederen kan bestemme hvilken av disse to modusene som velges, enten på produkt-nivå eller ved opprettelse av malen.
Brukeren vil kunne oppdatere denne informasjonen fra Handlevogn-siden i begge nevnte tilfeller.
Etter at bestillingen er fullført, kan brukerne se informasjonen de har oppgitt på siden som heter My Rentals Page i Active Bookings-seksjonen

Hvordan definerer jeg spørsmål på produkt-nivå?

Spørsmål kan defineres fra Admin Produkt-siden, enten som et privat sett med spørsmål som gjelder for bare ett produkt, eller som en mal som deretter kan gjenbrukes på flere produkter. For å lage et privat sett med spørsmål for bare ett produkt, begynn å skrive inn de første spørsmålene dine og lagre dem en etter en.

Spørsmål kan omorganiseres når det gjelder visningsprioritet, ved ganske enkelt å bruke dra-og-slipp-funksjonalitet for å flytte dem opp og ned.

Administrator kan velge om spørsmålene skal stilles ved: a) å legge produktet i handlekurven, eller b) under utsjekking av handlekurven, før han fortsetter til betaling:

Til slutt kan et sett med spørsmål gjøres om til en mal, og eksisterende maler kan brukes og oppdateres om nødvendig.

Hvordan ser jeg svarene som brukerne gir?

  • Du kan se svarene to steder:
  1. Inne på ordren, ved å klikke på ekstra informasjon ikonet for linjene som har slik informasjon: Vil det fremvises en popup som viser all informasjonen som brukeren har lagt inn

2. På bestillingspakkelisten, som man finner ved å trykke på Order page Actions nedtrekksmenyen -> Print Packing List. 

Still need help? Contact Us Contact Us