Lag en ordre via admin og innlogg som kunde

I kunderegisteret finner du den riktige kunden. Om du ikke har opprettet kunden først så gjør du det først. Se relatert artikkel om hvordan opprette kunde. Trykk på kunden, her får du oversikt over lagret informasjon og hvilke ordre kunden har fra før. Trykk LOGIN AS CUSTOMER, øverst til høyre for å opprette en ny manuell ordre på vegne av kunden.

Dette tar deg til butikkens side. Her legger du inn bestillingen du ønsker på vanlig måte, akkurat som du skulle vært kunden og bestilte via din kundeportal. Når du kommer til handlekurven, kan du effektivt oppdatere kundedata med navn og adresse, bedriftsinformasjon osv. samtidig som du utfører bestillingen.

Velg så "Gå til kassen", i nedtrekksmenyen kan du avhengig av hvilke betalingsløsninger du har tilgjengelig velge faktura, kasse eller kredittkort. Ved kredittkort legges kundens kort inn og kunden belastes som ved online betaling og godkjenner med BankID. Fullfør betaling. Man bruker altså kundefronten til å opprette ordrene.

Gå inn i administrasjonssystemet  og den nye ordren dukker opp i ordreregisteret. Her kan den betjenes på vanlig måte. Se relatert artikkel om ordrebehandling.

Still need help? Contact Us Contact Us