Bruker varsel

Hva er bruker varsel og hvorfor er det nyttig?

Kommunikasjon er veldig viktig for å gi en minneverdig kundeopplevelse.

I tillegg til standard transaksjonsvarsler (e-postkvitteringer, varsel om retur osv.) Kan det hende at bedriften din foretrekker å sette opp flere tilpassede varsler under brukerens reise.

For eksempel:

  • Påminnelse om retur (f.eks. 1 dag før planlagt retur): "Vennlig påminnelse om å returnere utstyret ditt ..."
  • Informasjon før henting (f.eks. 1 dag før planlagt henting): "Her er noen viktige instruksjoner for utleie ..."
  • Oppfølging etter retur (f.eks. 2 dager etter faktisk retur): "Vi håper du likte leieopplevelsen din ..."

Merk: Varsler er satt til å kjøre på daglige batchjobber som er planlagt rundt kl. 08:00, for leveranser som samsvarer med utløser- og filter kriteriene som er definert (se instruksjonene nedenfor om hvordan du konfigurerer varsler).

Hvordan konfigurerer jeg bruker varsler?

  • Varsler er veldig fleksible å sette opp og kan konfigureres fra Admin Settings> Notifications-delen.
    • Her kan du administrere alle tilpassede varsler: sette opp nye, se eller endre eksisterende som allerede er opprettet.

For å opprette et nytt varsel klikker du bare på den grønne knappen "Create notification" og følger instruksjonene (se skjermbilde nedenfor).

  • Informasjonen som kreves inkluderer:
    • (Påkrevd) informasjon om utløsning: Når vil du at varselet ditt skal sendes?
      • Utløser type: for eksempel planlagt henting / retur eller hendelsesbasert (for eksempel: returnert når returen skjedde).
      • Ønsket antall dager før eller etter utløsertiden.
    • Påkrevd) Innhold: Du kan tilpasse emnelinjen og innholdet i e-posten. Merk: dynamiske felt som bestillingsreferanse, brukernavn, etc. legges automatisk til.
    • Navn: En tag som hjelper administratorbrukere med å identifisere varslene sine.
    • Filtre: For eksempel ordrestatus eller andre kriterier. Eksempler:
      • Send oppfølgings mail for tilbakemeldinger bare til bestillinger som har status "lukket".
      • Send returpåminnelser bare til leveranser som har status Picked-up.
      • Filtrer basert på plassering.

Still need help? Contact Us Contact Us