Brukervarsler (Epost & SMS)

Oversikt


Hvorfor er brukervarsler nyttig?

Kommunikasjon er veldig viktig for å gi en minneverdig kundeopplevelse. I tillegg til transaksjonsvarslene (e-postkvitteringer, varsling om retur osv.) som er standard, kan du velge å sette opp ytterligere tilpassede brukervarsler langs brukerreisen, for å tilpasse dine forretningsbehov. Slike varsler kan omfatte:

  • Påminnelse om retur (f.eks. 1 dag før planlagt retur): "Vennlig påminnelse om å returnere utstyret ditt ..."
  • Informasjon sendt før henting (f.eks. 1 dag før planlagt henting): "Her er noen viktige instruksjoner for utleie ..."
  • Informasjon sendes rett ved henting
  • Oppfølging etter retur (f.eks. 2 dager etter faktisk retur): "Vi håper du likte leieopplevelsen din ..."

          Merk: De fleste varslinger er satt til å kjøre i batch-jobber, som kjøres i intervaller hvert 15. minutt for de fleste av utløserne. Varsler satt på utløseren "Hendelse: Order placement" vil bli sendt umiddelbart etter bestilling.

          • Varsler sendes hvert 15. minutt: for alle utløsere unntatt "Hendelse: Order placement" hvis det ikke er noen tidsforsinkelse
          • For utløser "Hendelse: Order placement" med tidsinnstilling "0 dager 0 timer 0 min": varselet utløses umiddelbart ved Order placement

Hvordan sette opp brukervarsler?

Varslinger er svært fleksible å sette opp og kan konfigureres fra Administrasjonsinnstillinger > Varsler-delen. Her kan du administrere alle egendefinerte varsler: sette opp nye, se eller endre eksisterende som allerede er opprettet.

Her kan du administrere alle tilpassede varsler: sette opp nye, se eller endre eksisterende som allerede er opprettet.

          For å opprette et nytt varsel klikker du på knappen øverst til høyre "Create notification" og følger instruksjonene (se skjermbilde nedenfor). Varslingsinnstillingene vil inkludere både obligatoriske og valgfrie parametere eller innhold:

          • Navn: Et navn du velger, som kan være en påminnelse for senere og beskriver hva varselet gjør, for eksempel "Retur påminnelse"
          • Utløserinformasjon [påkrevd]: Vennligst spesifiser når du vil at varselet skal sendes
            • Utløsertype: Velg fra alternativer som Planlagt henting, Planlagt retur, Faktisk retur, Ordreplassering, etc.
            • Tid før eller etter utløseren spesifisert i dager, timer og minutter
          • Action
            • Send SMS - ta kontakt på support@sharefox.no om du ønsker å slå på denne funksjonaliteten.
            • Send email
          • Valgfrie filtre inkluderer kriterier som ordrestatus eller plassering som ordren skal oppfylle når varselet sendes:
            • Ordrestatus (eksempel: send kun tilbakemeldingsoppfølging til bestillinger som har ordrestatus Stengt)
            • Leveringsstatus (eksempel: send kun returpåminnelser hvis leveringsstatus er Hentet)
            • Plassering
            • Bestill tagger
          • Innhold [påkrevd]: Du kan tilpasse emnelinjen og innholdet i e-postvarslingen som sendes.

          Merk: dynamiske felt som ordrereferanse, brukernavn osv. vil bli lagt til automatisk

          • Husk å trykke lagre, så er alt klart! 

          Hvordan sendes brukervarsler?

          De fleste varslene er satt til å kjøre i grupperinger, som kjører hvert 15. minutt for de fleste triggerne, og som følger:
          • Varsler sendes hvert 15. minutt: for alle utløsere unntatt "Event: Ordreplassering" hvis denne ikke har noen tidsforsinkelse.
            • For utløseren "Event: Ordreplassering" med tidsinnstillingen "0 dager 0 timer 0 min": varselet utløses umiddelbart ved ordreplassering.

          Se brukervarslingshistorikk

          Du kan se brukervarslingshistorikken på Adminorder-siden i delen Aktivitet på fanen Informasjon.

          Utløse varsel om ordreplassering manuelt:

          Hvis du oppretter en manuell ordre, må du sende varselet manuelt ved å gå til Adminorder-siden og bruke Handling > Send bekreftelse.


          Hva er Smart Fields? 

          Smart Fields lar selgere sende automatiserte e-poster med personaliserte innhold. Det lar også selgere fylle ut skjemaer for sluttbrukere, slik at sluttbrukerne raskere kan fylle ut navn, bestillingsreferanse osv. i skjemaer.

          Fordeler 

          Selgere kan ønske å sende varsler som dette: 

          "Hei Andreas, bestillingen din er booket, med ID CX96."

          Den nye smart fields-funksjonen i Sharefox vil gjøre det mulig å inkludere tilpassede verdier i varsler: 

          Hei (fornavn) 

          (Etternavn) 

          Dette er bestillings-IDen din (bestillings-ID) 

          Dette er referansen til bestillingen din (bestillingsreferanse) 

          Klikk på denne lenken for å logge inn og se bestillingen din (brukerinnloggingslenke)

          Hvordan fungerer det? 

          Brukeren skriver i " Tilpasset e-postseksjon" og kan klikke på dropdown-menyen "Legg til Smart Field". Når en av valgene i denne dropdown-menyen er valgt, vil en seksjon lignende {{first_name}} bli satt inn.

          Når varslingen sendes til en kunde, vil innholdet i smart-feltet bli erstattet med den tilsvarende verdien til bestillingen og kunden.

          For {{user_login_link}}, er funksjonen litt mer kompleks: Når dette settes inn i en varsling, vil en lenke bli satt inn i varslings-e-posten/sms-en. Når man klikker på denne lenken, vil brukeren bli sendt til "Mine utleie" siden og logget inn (uten å måtte skrive inn et passord). Spesielt for tilfeller som forhåndsbetalinger, kan dette være verdifullt.


          Send varsling til alle - til og med deg selv 

          Med den ekstra fleksibiliteten til å kunne velge hvem som skal motta varslingen - kunden, lederen eller begge - i historikkloggen har du oversikt over alle sendte varsler, slik at du kan gå tilbake og sjekke at varslingen faktisk ble sendt.

Send varsler manuelt

Vil du sende brukervarsler til kunder manuelt? Du kan sende disse, ved å gå til:

Orders -> Order -> Actions -> Send notification

Du vil da se denne pop-up'en:

Under Action, kan du velge hvilken type varsler du vil sende ut: Email or SMS.

Under "Select notification" ser du en liste over alle brukervarsler fra Settings -> Notifications.


Email: Sett inn epostadressen som du ønsker at skal motta varselet.

Phone: Sett inn telefonnummeret som du ønsker at skal motta varselet.


Apply default notification filters: Hvis dette er slått på, så vil filtrene gjelde, fra Settings -> Notifications (f.eks. Delivery Status, Location, Payment method, etc.). I tilfelle du får en melding når du sender brukervarslet om at 'Filters not matched', så kan du gå rundt det ved å deaktivere denne funksjonen.

Still need help? Contact Us Contact Us