Hvordan endrer jeg e-postinnstillingene mine?
Det er flere transaksjonelle e-poster* eller e-post typer som Sharefox leverer med en gang. Fra administrasjonssiden kan du justere noen av innstillingene knyttet til de automatiske e-postene som:
- Kvitteringse-poster
- Kontakt oss e-poster
For å få tilgang til disse innstillingene, gå til Admin ▸ Settings ▸Email Communication:
Under fanen "Receipt emails" vil du kunne tilpasse noen innstillinger for bekreftelses-/kvitteringsepostene dine som sendes til brukerne dine:
- Sende adresse (Sending Address): Sharefox støtter konfigurering av en sende adresse etter eget valg (for eksempel post@yourcompany.no) hvorav alle kvitteringer / bestillingsbekreftelsen vil bli sendt. For å godkjenne domenet ditt (ditt selskap.no), vennligst kontakt support@sharefox.co og når domenet er konfigurert, kan du endre sende adressen fritt innenfor samme domene.
- Sende visningsnavn (Sending Display Name): Viser som "Fra" -navnet på e-postmeldinger som sendes ut til brukerne dine
- Svar til adresse (Reply-To Address): Sendte e-poster vil bli konfigurert med en "Svar-til" -tag, som kan veilede e-postklienten (Outlook, Gmail, etc.) til å fylle ut en annen adresse på svar på e-post (f.eks. Support@yourcompany.no)
- E-post inkluderer stylingelementer for firmaets merkevare (f.eks. Logo, primærfarge) og standard funksjonelle elementer (f.eks. Kundeinformasjon, informasjon om bestillingsdetaljer) som genereres automatisk
Kontakt oss e-post: Brukere kan kontakte din bedrift for forskjellige henvendelser relatert til tilgjengelige produkter, eksisterende bestillinger og andre emner via Hjelp ▸ Kontakt oss (Help ▸ Contact Us)-skjema på butikk siden.
Etter hver henvendelse genereres to e-poster: en sendes til support-e-posten din og den andre en bekreftelses-e-post sendt til den endelige brukeren.
Noen justeringer du kan gjøre:
- Du kan velge å aktivere eller deaktivere Kontakt oss (contact Us)-funksjonen helt. Vår anbefaling er å holde den aktiv, med tanke på at skjemaet er beskyttet av ReCaptcha-funksjonen for å sikre at forespørselen kommer fra en menneskelig bruker
- Du kan justere sendingsnavnet og det første innledende avsnittet på e-posten som vil sendes til brukerne dine
- E-poster inkluderer automatisk styling for ditt firma (f.eks. Logo, primærfarge) og funksjonelle elementer (f.eks. Brukermelding)
Når du er ferdig, klikker du på Save as draft for å lagre arbeidet ditt (merk: dette vil ikke gjøre informasjonen synlig for brukerne dine ennå). For å aktivere de nye endringene live, klikk på Publiser (Publish)-knappen!
*automatiske e-postmeldinger blir automatisk sendt til kunder etter at en bestemt handling er utført i en applikasjon eller et nettsted